Тип видання: Монографії

Рік видання: 2023

Автор – Ольга Осередчук

Редактор – Уляна Крук. Комп’ютерне верстання – Ірина Куліненко. Обкладинка – Віта Максимів

Осередчук Ольга. Моніторинг якості вищої освіти в Укpaїні: теоретичні та методичні засади: монографія / Ольга Осередчук. ‒ Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2023. ‒ 312 с. 

ISBN 978-617-10-0783-3

Рекомендовано до друку Вченою радою Львівського національного університету імені Івана Франка (Протокол № 45/3 від 30 березня 2023 року).

Монографію присвячено теоретичним і методичним засадам моніторингу якості вищої освіти в Укpaїні. Науковий дискурс проблеми моніторингу якості вищої освіти в Україні вибудуваний за трьома напрямами: праці дисертаційного характеру, монографії й навчальні посібники, наукові періодичні видання. У дослідженні схарактеризовано історичні передумови розвитку моніторингу якості освіти; витлумачено основні засади моніторингу якості освіти в різних країнах світу; окреслено методологічні підходи до вивчення моніторингу якості освіти; з’ясовано функції та принципи моніторингу якості вищої освіти, що описані вченими; виокремлено основні з них, які сприяють ефективності моніторингу якості вищої освіти; репрезентовано групи методів моніторингу, що найбільш продуктивно використовують для діагностування якості освіти. Диференційовано чотири педагогічні умови для проведення якісного моніторингу якості вищої освіти, що мають забезпечити досягнення поставленої мети; розглянуто взаємодію компонентів освітньої системи; проаналізовано функціювання розробленої моделі моніторингу якості вищої освіти в Україні, яка має сприяти вдосконаленню освітнього процесу в закладах вищої освіти. Результатами й висновками дослідження, представленими в монографії, доцільно послуговуватися для обґрунтування концепцій, нормативних документів, подальшого розвитку стратегій моніторингу якості вищої освіти в Україні. Основні положення й результати роботи потенційно корисні для науковців із різних галузей педагогічних знань – порівняльної педагогіки, професійної освіти, філософії освіти тощо, а також дієві в системі перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників. 

Додаткова інформація

УДК 378.012.014.6(477)